“De aanhouder wint”
Heeft ruitherstel bij de merkdealer toekomst?
Ruitschadeherstel bij de merkdealer is altijd een ondergeschoven kindje geweest. Desondanks heeft het ook altijd op het ‘wensenlijstje’ gestaan als een te ontwikkelen activiteit binnen de werkplaats van de merkdealer. Soms stond het hoog op het prioriteitenlijstje, maar meestal laag, afhankelijk van het merk en de periode.
Ruitschadeherstel bij de merkdealer is altijd een ondergeschoven kindje geweest. Desondanks heeft het ook altijd op het ‘wensenlijstje’ gestaan als een te ontwikkelen activiteit binnen de werkplaats van de merkdealer. Soms stond het hoog op het prioriteitenlijstje, maar meestal laag, afhankelijk van het merk en de periode.
De uitdagingen van de markt
In de afgelopen 20 jaar hebben merken geprobeerd ruitschadeherstel weer op de kaart te zetten binnen de werkplaats van de merkdealer. De gemeenschappelijke conclusie is dat een enkel merk, of cluster van merken, niet in staat is geweest om een stevige positie te veroveren binnen de gestuurde ruitschadestroom. Dit komt omdat de markt, die wordt gedomineerd door universele aanbieders van ruitschadeherstel, vraagt om een multi-merk propositie.
In de afgelopen 20 jaar hebben merken geprobeerd ruitschadeherstel weer op de kaart te zetten binnen de werkplaats van de merkdealer. De gemeenschappelijke conclusie is dat een enkel merk, of cluster van merken, niet in staat is geweest om een stevige positie te veroveren binnen de gestuurde ruitschadestroom. Dit komt omdat de markt, die wordt gedomineerd door universele aanbieders van ruitschadeherstel, vraagt om een multi-merk propositie.
De rol van Dealerglass
Met de komst van Dealerglass is deze barrière inmiddels weggenomen. Het merkkanaal heeft gezamenlijk een multi-merk propositie gerealiseerd. Sinds de oprichting van Dealerglass vier jaar geleden is er veel gebeurd. Voor veel merken en merkdealers was er veel werk te doen om ruitschadeherstel opnieuw op de kaart te zetten. Inmiddels hebben veel van de bij Dealerglass aangesloten merken en merkdealers een betere positie in de markt van ruitschadeherstel.
Met de komst van Dealerglass is deze barrière inmiddels weggenomen. Het merkkanaal heeft gezamenlijk een multi-merk propositie gerealiseerd. Sinds de oprichting van Dealerglass vier jaar geleden is er veel gebeurd. Voor veel merken en merkdealers was er veel werk te doen om ruitschadeherstel opnieuw op de kaart te zetten. Inmiddels hebben veel van de bij Dealerglass aangesloten merken en merkdealers een betere positie in de markt van ruitschadeherstel.
Huidige status en vooruitgang
Toch profiteren nog niet alle aangesloten merken van de goede ontwikkeling van Dealerglass. Lange wachttijden en schaarste op de arbeidsmarkt helpen niet en het tempo waarin ruitherstel kan worden opgepakt hangt ook af van andere prioriteiten op de agenda van het merk of de merkdealer. Het verbeteren van de positie van de merkdealer op de ruitschadeherstelmarkt vergt een lange adem. Maar merk voor merk en dealer voor dealer worden de ruitherstelactiviteiten opgestart, wat de positie van Dealerglass elke keer verder verbetert.
Toch profiteren nog niet alle aangesloten merken van de goede ontwikkeling van Dealerglass. Lange wachttijden en schaarste op de arbeidsmarkt helpen niet en het tempo waarin ruitherstel kan worden opgepakt hangt ook af van andere prioriteiten op de agenda van het merk of de merkdealer. Het verbeteren van de positie van de merkdealer op de ruitschadeherstelmarkt vergt een lange adem. Maar merk voor merk en dealer voor dealer worden de ruitherstelactiviteiten opgestart, wat de positie van Dealerglass elke keer verder verbetert.
Conclusie en belang van actieve deelname
Voor steeds meer merken is inmiddels duidelijk dat de Dealerglass formule ervoor kan zorgen dat ruitschadeherstel weer een gezonde plaats kan innemen binnen het aanbod van de merkdealer. Dit is bemoedigend, aangezien het essentieel is dat het collectief van merken en merkdealers binnen de Dealerglass formule wordt gewaarborgd om de multi-merk propositie richting de opdrachtgevers te behouden.
Voor steeds meer merken is inmiddels duidelijk dat de Dealerglass formule ervoor kan zorgen dat ruitschadeherstel weer een gezonde plaats kan innemen binnen het aanbod van de merkdealer. Dit is bemoedigend, aangezien het essentieel is dat het collectief van merken en merkdealers binnen de Dealerglass formule wordt gewaarborgd om de multi-merk propositie richting de opdrachtgevers te behouden.