Wat dekt mijn verzekering?
Nadat je met Dealerglass een afspraak hebt gemaakt controleren wij hoe je verzekerd bent en of ruitschade gedekt wordt. Je hoeft hier zelf niets voor te doen. Dealerglass regelt alles van A-Z met Univé.
Sterreparatie
Wanneer je jouw auto WA+ of WA Casco (all-risk) hebt verzekerd bij Univé, dan is het repareren van een sterretje verzekerd en in de meeste gevallen gratis.
Ben je WA verzekerd bij Univé? Dan is ruitschade niet gedekt en betaal je de reparatie zelf. Geen zorgen, ook wanneer ruitschade niet gedekt wordt hoeft reparatie niet duur te zijn.
Ruitvervanging
Wanneer je jouw auto WA+ of WA Casco (all-risk) verzekerd hebt bij Univé, dan betaal je alleen je eigen risico. De hoogte van je eigen risico hangt af van de polisvoorwaarden van je verzekering. Heb je geen eigen risico? Dan hoef je niets te betalen. Ben je WA verzekerd bij Univé? Dan is ruitvervanging niet gedekt en betaal je het vervangen van de ruit zelf. In dit geval ontvang je vooraf een offerte voor de kosten.
Waarom Dealerglass?
Veelgestelde vragen
Afspraak
Hoe lang duurt het herstellen van de ruitschade?
De gemiddelde duur van een ruitvervanging is 2 uur, afhankelijk van je automerk, het model en de te vervangen ruit. Een sterreparatie duurt minder dan een uur.
Kan ik blijven wachten?
Je kunt wachten in de wachtruimte van de merkdealer waar je de afspraak hebt gepland en genieten van een heerlijk kopje koffie. Ook kun je gebruik maken van gratis Wi-Fi.
Welke documenten moet ik meenemen naar de afspraak?
Je hoeft alleen de (digitale) groene kaart mee te brengen.
Kan ik mijn afspraak annuleren of wijzigen?
Je kunt contact met ons opnemen via 088 3767895 of mailen naar afspraken@dealerglass.nl om je afspraak te wijzigen of annuleren.
Bij welke dealer kan ik terecht?
Dealerglass biedt het grootste ruitschadeherstelnetwerk van Nederland. Je kunt terecht bij één van de officiële merkdealers van je automerk. Je kunt deze selecteren in onze online planner. Bel je met onze klantenservice via 088 3767895? Dan krijg je telefonisch meerdere mogelijkheden voorgelegd.
Hoe kan ik een afspraak maken?
Je kunt zowel online als telefonisch een afspraak maken. Klik hier of bel 088 3767895.
Kosten
Hoe hoog is mijn eigen risico?
De hoogte van het eigen risico is afhankelijk van je polis. In de meeste gevallen kan een servicemedewerker van de merkdealer waar u de ruitschade laat herstellen, je informeren over de hoogte van het eigen risico. Uiteraard kun je dit ook zelf navragen bij je verzekeringsmaatschappij.
Ik ben niet verzekerd voor ruitschade.
Indien je niet verzekerd bent voor ruitschade, maakt de Dealerglass vestiging van je keuze een passende offerte.
Wordt de ruitschade door jullie afgehandeld?
Wij werken samen met de meeste lease- en verzekeringsmaatschappijen en wikkelen de ruitschades rechtstreeks met hen af. Het eventuele eigen risico bedrag, zoals bepaald in de verzekeringspolis, wordt rechtstreeks met je afgerekend door de merkdealer waar je de ruitschade laat herstellen.
Wie betaalt de kosten voor het ruitschadeherstel?
- Indien de dekking voor ruitschadeherstel onderdeel uitmaakt van je verzekeringspolis, dan worden in de meeste gevallen de kosten voor ruitschadeherstel vergoed door de verzekeringsmaatschappij, rekening houdend met een eventueel eigen risico.
- Heb je een leaseauto, dan worden de kosten vergoed door de leasemaatschappij.
- Een sterreparatie is in de meeste gevallen gratis.
Ruitschade
Waarom moeten de veiligheidssystemen gekalibreerd worden?
Steeds meer voorruiten zijn uitgerust met camera’s en sensoren ten behoeve van het functioneren van de rijhulpsystemen, Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) in je auto. Om de veiligheid en de betrouwbaarheid van deze systemen te kunnen waarborgen, dienen deze systemen na een voorruitvervanging gekalibreerd te worden, zodat de systemen weer functioneren zoals voor de ruitschade. De Dealerglass vestigingen zijn als officieel servicepunt van je automerk gespecialiseerd in het kalibreren van deze systemen, met de door de fabrikant van het automerk voorgeschreven kallibratiesystemen, met door de fabrikant van het automerk opgeleide monteurs en volgens de officiële richtlijnen van de fabrikant van het automerk.
Wordt er gebruik gemaakt van originele merkruiten?
Voor een optimale veiligheid wordt er door alle Dealerglass vestigingen gebruik gemaakt van OEM (Original Equipment Manufacturer) ofwel merkoriginele ruiten. Dit in tegenstelling tot andere aanbieders van ruitschadeherstel, die in de meeste gevallen gebruik maken van ruiten met slechts een vergelijkbare kwaliteit. De door Dealerglass vestigingen vervangen ruiten voldoen daarmee aan de hoogste kwaliteitseisen van de fabrikant van je automerk.
Wanneer moet ik mijn ruit laten vervangen?
Een ruit met een ruitschade die groter is dan circa 3 centimeter (vergelijkbaar met een munt van 2 euro) dient vervangen te worden. Kleinere schades kunnen in de meeste gevallen door middel van een sterreparatie gerepareerd worden. Ook moet de ruit vervangen worden wanneer het sterretje in het gezichtsveld van de bestuurder zit.
Hoe ontstaat ruitschade?
Autoruitschade ontstaat meestal door een van deze oorzaken.
- Opspattend steentje (steenslag) of onstuimig weer: Een opspattend steentje of stukje asfalt kan een sterretje in je voorruit veroorzaken. Bij onstuimig weer kunnen ook rondvliegende takken ruitschade tot gevolg hebben.
- Temperatuurverschil: Ruitschade ontstaat ook door plotselinge temperatuurverschillen, vooral in de hete zomermaanden of koude wintermaanden. Heb je een sterretje in je voorruit? Dan kan dat door een plotselinge temperatuursverandering ineens een barst worden.